lovisalessie

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Lovisa - 14 juni 2011 18:50

Och jag har ju inte hunnit med att skriva alls här!   

Dagarna bara rinner iväg, eller vart tar det vägen?? Gårdagen spenderades i vårgårda tsm Angelica, underbart att träffas igen(!) köpa hundmat, skjutsa systerna...kom hem och insåg att jag skulle iväg och träna Kimo om två timmar!! Sprang ut en promenad med heltvilda hundarna som vart en ensamma några timmar. Sedan kasta i mig mat och åka.
Kimo vart iaf duktigt! Perfekt svalt och lite blåsigt var det även i Gråbo så perfekt träningsväder. Han gick super på de flesta moment förutom då mitt fina dubbelkommando i ställandet (jag stelnar til  med armen). Karin försökte verkligen lura av mig det, men det slutade med att jag gick HELT fokucerad på att gå normalt med armen, Kimo blev helt Confused   Gick försiktigt efter mig och ville inte alls varken stanna eller lyssna på madde o karin som hoppa och flamsa bakom. Hehe pucko hund, fast han kan utan att jag gör något. SÅ hemläxa! Jag ska gå runt och säga Stanna utan att göra något armen, det lär bli svårt att inte vågt prova än (alltså utan hund)


En rolig sak på träningen igår var att de har ett område brevid planen som är träning för brandmänn, lagom bra störning men inte lika kul när de skulle börja testa vattenslangen. Jag och madde stog uppställda för Karin skulle träna att sända Carmen genom grupp (alltså vi hehe). Så såg vi hur de börja testa vattenslangen mot oss   Det vart inte lite vatten heller, men precis innan mig såg dom väl oss och bytte riktning   Där blev även Carmen lite fundersam över att gå genom men gick bra på sen när de slutade.


Störande moment igår också!! HELT GALET SÖTT, Maddes 9 veckors shibavalp... Bahhh... Underbart apgullig!! Satt och pep en stund men satt sedan och kolla på, tyst och snäll, man kan ju hoppas lille Kirin tittade på Karins hundar och inte min och maddes odågor     Måste lägga in en liten bild     

Var även idag och bestämde att jag ska ha praktik igen... Sad but that´s life   


Har även börjat testa ge mina hundar färskfoder, Priima, ska ju vara väldigt bra   Hoppas kunna ge hälften torrt hälften färskt. Kimo o Cocos kastar i sig maten, Millan får inget, mamma har ingen lust att ge henne det och det är hon som köper foder till henne (verkar ändå helt galen av lukten). Lessie däremot, bortskämde hund, hon tittade på mig och såg lite äcklad ut... Men åt sedan ändå, hon vänjer väl sig ;)


Det blev några rader ändå, nu ska jag njuta av ledigheten så länge den varar och gå ut med hundarna igen!   

/Lovisa

 

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards