lovisalessie

Alla inlägg under juni 2012

Av Lovisa - 26 juni 2012 22:11

Är så galet trött efter en heldag på ullared att jag knappt orkar tänka. Där var min shopping energi slut för ett bra tag! Men nu har jag mycket, mycket bra saker inför flytten.

Bara för jag är så trött så laddar jag upp några konstiga bilder. Men nu ska jag sova, klockan ställd på 05:00!! JObba 11 timmar, orkar jag det tro x) 

     

Att dom aldrig kan se lite normala ut, men jag tycker om er ändå <3

Av Lovisa - 24 juni 2012 19:57

Kimo är inte vidare svår att träna med, han gillar sammarbete  och framförallt han är motiverad att jobba för de bästa. Han älskar mat framför väldigt mycket, han älskar kampa, även om hans intresse för att bära eller lek själv är liten. Så tycker han det är roligt när saker rör sig, när jag kastar saken, sedan är det inte alltid han kommer med det, men när jag tar det då jäklar varknar han ;)

Det är bara jag som inte är lika motiverad och kreativ alltid, så som lapphunden själv är :)      

Nu laddar jag för sista jobbveckan innan semester, rätt gött :D

Av Lovisa - 23 juni 2012 13:04

Har precis varit iväg och låtit Kimo & Cocos leka, plaska och träna lite. De hemma har fått lite göra lite tricks och nu väntar de bara på att jag ska äta och sedan ska vi ut en långis i skogen :)

                   

Av Lovisa - 17 juni 2012 20:07

Idag har Cocos inte legat på latsidan, hon har fått sig ett rejält pass i apportering både på land och i vatten. Har köpt några nya dummisar och en riktigt rolig kanindummy ;)

Hon fick träna på dolda markeringar, "pass på", uppmärksamhet och minne på nerslag, hade min mamma med så hon fick aggera kastare, skönt det, får ju alltid göra det själv! Cocos var väldigt duktig, och på de dolda så lyssna hon riktigt bra på min anvisningar så hon hitta rätt. Dirigeringen sitter verkligen i ryggmärgen på henne! Hon kan bara hon vill ;) Vi träna mycket i vass och i grunt vatten så det gick inte att fuska :P

Fått flera nya klövar så hoppas vädret håller att lägga viltspår nu i veckan!

Jag, mamma och alla hundarna var ute en långis förut, var jättefint väder och vi gick och gick, när vi gått typ 2 tim så börja det ösregna, typiskt, så vi satte oss under ett tak till fotbollsplan och hoppas det skulle sluta.. men nejdå vi gav upp efter en stund och traska hemåt. Helt dyngesura kom vi hem....

  

Ny vecka, nya möjligheter!

Av Lovisa - 15 juni 2012 22:47

Ikväll var vi och debuterade i 2:an på lidköpings bhk, jag och lille Kimo :)

Hmm det gick lite som jag trodde, fast både bra och dåligt.

Dåligt... Kimo hade tyvärr väldigt mycket ljud för sig, det var en hård domare, kimo var ganska ofokuserad.... och ja det ledde till ett tredje pris.. usch! x)
Bra saker.. han gjorde en supersnygg fjärr på hur jäkla många meters avstånd som helst, va sjutton de ska vara ca 5, men vi fick säkert gå minst 8 meter.. jag har tränat längre än 5 men ändå var det här det längsta MEN han gjorde ändå skifterna jätte snygg (fast med ljud då..) Han hittade rutan :D Han tog apportern även om han tuggade och äckla sig lite, han gjorde hoppet bra trots han hamnade lite snett... Han höll ihop fint! Och vi nollade faktiskt inget! 

När vi hämtat pris och skakat hand med alla, så sa domaren att han hade gjort momenten riktigt snyggt och bra om han nu hade kunnat hålla tyst, hon gav mig tips och sa att han var en väldigt fin och villig hund... Vilket hon inte sa något till någon av de andra. Men jag har liksom tröttnat på att höra att "synd att han ska prata så mycket, det är svårt att träna bort" ska alla tillägga också!!

Japp, nu tar vi nya tag och har massa att träna på, någon gång ska vara den första för alla :)

              

Nu ska jag gå och lägga mig, är helt dötrött och blir ännu tröttare när alla hundarna ligger och snarker! Go natt!

Av Lovisa - 14 juni 2012 22:10

Debuttävling i AGILITY idag! Visserligen inoffeciell, men ändå! Gick över förväntan och vi kom 1:A i HOPPKLASSEN! Klurig och lång bana men vi kom igenom trots några få fel ;) Agilityklassen kom vi 5:a, bra ändå men det var slalomens fel.... Så inga diskningar och är helnöjd med min lille lapphund, han har ju faktiskt bara hållt på med agility i ca 3 mån! (var ca 10 ekipage med i varje klass i large tror jag..) SÅ nu laddar vi om för morgondagen :))

    <3

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards