lovisalessie

Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

Millan

Av Lovisa - 12 juli 2012 19:34

Tänkte skriva ett inlägg om bara Millan, ja Millan är ju familjens hund. Men främst min mammas. Det är vi som hållit på med henne, jag hade henne ibland till skolan när Lessie var halt och tränade osv...

Millan är 5 år ung, och en riktig galning, väldigt snäll o duktig.. bara hon själv vill, hon prioritetar noga sina beslut om saker och ting.

Iaf så träna jag Millan idag och hon var riktigt följsam:) Vi träna först lydnad, förbättra positionen, och en del läggande och ställande. Eftersom vi inte tränat så mycket på ett tag så busa vi mest. Sedan fick jag en liten idé. Visst har jag dragit med mamma att träna med Millan när jag vill göra något i apporteringsväg med Cocos men jag brukar inte träna det så ofta med Millan. Så jag hämta några dummis och Millan blev glad. Först fick hon bara söka efter några, sedan träna vi på "ut" på rak enkel sträcka (se film;)) Och när hon börja bli lite trött testa jag några stoppsignaler och det gick över förväntan, Visst har jag sagt åt mamma att träna det, men det har varit på mina order x)

 En sak jag lärt mig av "mammas golden" ska den bli en bra apportör ska man börja med valpen, och det ska jag defenitivt göra med min nästa goa golden,(fast överlag så har inte Millan mycket bära i sig tyvärr, absolut inte så som Cocos har!) För finns det någon bättre ras!? Passar till precis allt. Möjligtvis konkurrerar labben ;D (Visste ni att det var jag som valde golden till familjen, ja jag övertala dom ;)) Säkert för jag alltid själv velat ha en.. en bra golden är bäst!

Några bilder på våran härliga Milla-Prilla skutt! Och även en filmsnutt från dagen i slutet!

             


 
 
linnea

linnea

12 juli 2012 23:16

Fin Millan är :) Älskar också goldens, riktiga allroundisar. Här är det dock flatten som goldisen konkurrerar lite med.;) Fast nästa blir nog en jaktgolden (när jag lyckats övertala resten av familjen...)

http://tassarna.weebly.com

Lovisa

13 juli 2012 20:32

Ah kul! Min nästa blir också en jaktgolden :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 20 maj 2013 16:46

Som en del vet ger jag huvudsakligen mina hundar färskfoder, har gett Nordic ett bra tag och ger även Priima ibland. Torrfoder har jag bara i andra hand, ifall jag inte hunnit tina eller ska åka bort och sova någonstans med vovvarna. Ett tag har jag ...

Av Lovisa - 1 september 2012 14:41

Hur kom du in i hundvärlden?  Fanns två njuffar i huset när jag föddes, vi har alltid haft hundar och jag har alltid tyckt om det :) Hur gammal var du när du blev med hund?  Somsagt alltid haft, min första egna fick jag när jag var 13 år (Lessi...

Av Lovisa - 3 augusti 2012 17:29


Har klarat mig sen i söndags utan internet, hur är det möjligt!? Men veckan har gått fort, nu är jag och hundarna lika trötta, de är med mig på hunddagiset så de jobbar ju också ;) Längtar till morgondagen, kommer liksom avgöra vad jag ska ha fullt...

Av Lovisa - 26 juli 2012 22:45

Städar, packar, flyttar grejjer.. städar, packar, flyttar grejjer.... ja så ser mina dagar ut just nu, hundarna svansar efter och väntar på att något roligt ska hända. Men just nu, i denna värmen blir det bara lite längre promenad på morgonen och kvä...

Av Lovisa - 21 juli 2012 21:18

Fattar inte vart dagarna tar vägen? Just nu är allt stressigt, om en vecka är min semester slut och jag har flyttat, känns lite konstigt men jag är taggad för en ny start. Jag och mina tre galningar. Jag kommer helt klart sakna Millan minst lika myck...

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards