lovisalessie

Alla inlägg under september 2012

Av Lovisa - 1 september 2012 14:41

Hur kom du in i hundvärlden? 

Fanns två njuffar i huset när jag föddes, vi har alltid haft hundar och jag har alltid tyckt om det :) 
Hur gammal var du när du blev med hund? 

Somsagt alltid haft, min första egna fick jag när jag var 13 år (Lessie)
Vad är dina mål med din hund?
Hundarna jag har nu har inte många mål framför sig även om jag tränar och håller igång dom. Kimo skulle jag vilja ha LP2 på och viltspårschampion som vi nu satsar mer på. Nästa hund däremot ska bli viltspårschampion, klättra i lydnadsklasserna, starta jaktprov och workingtest :) 

Lämnar du din hund ensam hemma, hur ofta?
Klart jag lämnar dom ensamma ibland, när jag åker och handlar mm. Men det blir inte varje dag ens då dom är med mig jämt ;)

Skulle du låta någon annan träna din hund?
Nej, varför? hjälpa oss visst, men inte träna min hund..

Lämnar du din hund i bilen om väder tillåter?
Ja, de gillar sitta i bilen

Är din hund med på jobbet? Eller vart är din hund när du arbetar/studerar?
Dom är med mig!

Litar du på din hund?
Cocos och Kimo litar jag på fullt ut på! Tyvärr inte Lessie till 100 % i alla situationer

Litar din hund på dig?
Ja det tror jag absolut dom gör!

Har din hund några rädslor?
Kimo o Cocos är inte rädd för något :P Lessie har tyvärr visat rädsla för smällare och skott nu de senaste :/

Vilka kurser har du och din hund gått på?
Oj en hel del, jag och Lessie har gått valpkurs, fortsättning och tävlingslydnad (sista flera terminer) Även gått agilitykurser flera terminer i 4 år tror jag :P Sen har vi vart på antal läger i sök, spår och några i freestyle.

Kimo har jag gått agility kurs. Cocos apporteringskurs :P


Koppel / Lös!

Levergodis / hemmagjort godis
Lydnad / Agility
Freestyle /  Sök
Drag / Spår
Långpromenad / Miljöträning
Renras / Blandras
Hane / Tik
Privatkurs / Brukshundsklubbskurs
Träna själv / Träningsgrupp
En hund / Fler hundar
Kastrerad / Okastrerad
Tävlingshund / Sällskapshund
Stor hund / Liten hund
 
  
 

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards