lovisalessie

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Lovisa - 2 juni 2011 09:56

Igår fick Kimo o Lessie spåra (Millan som varit blockhalt ett par dar är betydligt bättre nu, men har allt fortfrande vila) Lessie fick ett relativt lätt men som ändå legat 12 timmar, Kimo fick ett svårare och jag vet inte om det vart för svårt eller om han bara var extremt slarvig, visst han hittde han men jag fick hjälpa honom och det kändes som han bara chansa hela tiden. Usch, jag som tänkt anmäla honom till på viltspårsprov vill inte göra det nu när det känns så dåligt:(

Lessie gick över förväntan :)


Och Cocos min fina tant, hon la jag ett spår över natten (14 timmar) så imorse var vi ute och spåra, hon var riktigt duktig, bra tempo, hela tiden koll på vart spåret går. En gång tappade lite efter en oblodad sväng men jag höll bara emot i linan och hon kom genst tillbaka och hitta rätt igen :) Och finns det något lyckligare än en hund som hittat klöven och som inte kan stå stilla för hon viftar så mycket på svansen med klöven i munnen  


Funderar starkt på att testa starta vilstpårsprov med henne! Anlagsklassen då, eftersom hon aldrig startat innan   


Ne nu måste jag tina köttbullar tilllydnadsträningen med Kimo i eftermidda  


En nöjd Cocos 

   /Lovisa

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards