lovisalessie

Direktlänk till inlägg 3 juli 2012

Något nytt....

Av Lovisa - 3 juli 2012 16:44

Idag när vi var ute en stund efter promenaden så träna jag lite med Cocos, sedan med Kimo. Lite det vanliga igen, vi har släppt alla krav och vad lydnad heter. Men efter ett tag så saknar vi det..

Tänkte börja med något nytt, så varför inte inkallning med ställande. Första gången alltså, och något jag kommer på när jag nu ser filmen, Kimo har inte ett enda tendes till ljud. Jag har ändå leksak och det är fart, men vad är det som gör att inte nya saker får något ljud!? Något jag måste klura på...


Min lilla fina <3

 

 
 
Stina

Stina

3 juli 2012 18:10

Kan det vara att det är nytt moment och han är inte säker på vad han ska göra och då koncentrerar sig så mycket att han inte hinner med att skälla/ljuda? När ni tränar på moment han redan kan så gör han kanske dom så automatiskt att han kan hinna med att låta samtidigt, du kanske måste göra det svårare och "överträna" momenten. Fast då är ju risken förstås att det på tävling blir för lätt och att han låter massa då ;)

http://lapphunden.wordpress.com

Lovisa

4 juli 2012 18:12

Ah tack för svar! jag har också tänk något liknande, Så därför gjorde jag det svårare med ex att han måste ha hakan i marken när han ligger ner osv. Ja.. och att han måste tänka på annat, dock när han blir lite ofokuserad nån gång ibland, så blir det bara halvbra iaf.. Tyvärr när han börjar med ljud så ligger det ofta på samma ställen.. och då försöker jag bryta honom ex belöning precis innan ett ljud..oväntande belöningar, eller ge honom en godis så det inte kommer något ljud i första språnget, men det är så svårt för han gör det helt omedvetet och vi blir inte av med det

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 20 maj 2013 16:46

Som en del vet ger jag huvudsakligen mina hundar färskfoder, har gett Nordic ett bra tag och ger även Priima ibland. Torrfoder har jag bara i andra hand, ifall jag inte hunnit tina eller ska åka bort och sova någonstans med vovvarna. Ett tag har jag ...

Av Lovisa - 1 september 2012 14:41

Hur kom du in i hundvärlden?  Fanns två njuffar i huset när jag föddes, vi har alltid haft hundar och jag har alltid tyckt om det :) Hur gammal var du när du blev med hund?  Somsagt alltid haft, min första egna fick jag när jag var 13 år (Lessi...

Av Lovisa - 3 augusti 2012 17:29


Har klarat mig sen i söndags utan internet, hur är det möjligt!? Men veckan har gått fort, nu är jag och hundarna lika trötta, de är med mig på hunddagiset så de jobbar ju också ;) Längtar till morgondagen, kommer liksom avgöra vad jag ska ha fullt...

Av Lovisa - 26 juli 2012 22:45

Städar, packar, flyttar grejjer.. städar, packar, flyttar grejjer.... ja så ser mina dagar ut just nu, hundarna svansar efter och väntar på att något roligt ska hända. Men just nu, i denna värmen blir det bara lite längre promenad på morgonen och kvä...

Av Lovisa - 21 juli 2012 21:18

Fattar inte vart dagarna tar vägen? Just nu är allt stressigt, om en vecka är min semester slut och jag har flyttat, känns lite konstigt men jag är taggad för en ny start. Jag och mina tre galningar. Jag kommer helt klart sakna Millan minst lika myck...

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards