lovisalessie

Alla inlägg under maj 2012

Av Lovisa - 28 maj 2012 12:53

Jag är väldigt dålig på att blogga! Men veckan gick så väldigt fort, jobba, jobba, jobba och helgen? Jobbat!! Idag är jag ledig och tagit igen mig en smula ;) I lördags skulle jag även tälvat men blev inställt när många strök sig... säkert pga av värmen! Och jag vet inte om Kimo heller hade gjort sitt bästa i värmen, nu ska han få vila från lydnaden nån vecka eller så, sen kör vi igen!

   

Numera går kvällarna åt att promenera, träna och brukar även försöka komma iväg och bada med galningarna, vilket de älskar! Bara kimo mesen som springer runt i det grunda ;)

     

Helgen var en sketen helg, alla pensionathundar och även kennelhundarna badade ju i varenda dike de hitta i. För att svalka sig.... hmm jag var väl inte lika glad när slangen i stallet gick i ett ungefär...

Tur var väl snälla små valparna som bara sprang i trädgårn, rätt söta va?? Men riktigt busiga och bitska, hehe ;)

    

     

Sista bilden är Flinga, så lik sin morsa Cocos så det nästan är läskigt... både de bra och dåliga sidorna har hon fått.. och även den sketan sidan :)


Sista bilden får bli en bild jag gillar på Millan. Ny vecka, nya möjligheter! Hare bra gott folk :)

 


Av Lovisa - 18 maj 2012 09:57

Igår var jag iväg med Cocos o Kimo och kolla på lydandstävlingar på fm, Kimo tyckte det var orättvist att han inte fick vara med och tävla.. Men nästa helg ska han få visa vad han går för ;)

Sedan hem en sväng för att promenera med de andra, på kvällen var det agiltiyträning igen, skojjigt det. Märkte att träning ger resultat! Men nu måste jag träna Kimo att köra mer självständigt, inte precis brevid mig och vänta på kommando.. synd man har för lydig hund ;)))

Idag hoppas jag det håller upp så man kan lägga spår och träna lydnad med lapphunden, vi får se vad dagen har att erbjuda :)

Bilder från gårdagen

               


Av Lovisa - 16 maj 2012 19:48

Anmälde mig häromdan till några tävlingar i nästa månad, frågan är om vi är färdiga? Det är väl bara testa egentligen, men tänk om allt dras tillbaka?? Det är en risk jag får ta!

Var jag ens såhär nervös när jag skulle debuter i ettan?? Joo det var jag nog men usch, jag blir alltid så nervös vid tävlingar. Nu måste vi ju ut och träna, hoppas på bättre väder nu när det är långhelg och allt!! Snacka om att kimo kommer få ligga i! ;)

 


Av Lovisa - 13 maj 2012 17:12

Film från idag, börjar känna mig lite nöjd med han :) Dock gick något väldigt snett i fjärren på filmen :P Tanken är ju inte att han ska fuska och komma ljud! Och kanske var det väldigt bra det här, kanske kände jag mig lite pressad, för nu vet jag vart gränsen går för ljuden, det senaste har det sällan kommit ljud när vi tränat. Det gjorde det tyvärr idag, vid fjärr och rutan :/ Men det ska vi träna bort, jag vet att han kan köra utan ljud. Han gjorde även en super lugnt och cool platsliggning! ;)  Så snart kanske vi våger debutera även i tvåan?? :p


Bilder från apporteringsträning med Millan och Cocos igår kväll :)                

Ny vecka, nya möjligheter!

Av Lovisa - 9 maj 2012 22:16

Kvällträning innan solen går ner, finns det någon mysigare? :)
                     

Det kallar jag kärlek!

Nee ska upp och jobba tidigt imorrn så go natt!!

<3

Av Lovisa - 6 maj 2012 20:29

   

Dom bästa

Av Lovisa - 3 maj 2012 21:23

Idag så fortsatte kursen, och vi träna kombinationer, mycket slalom och hitta ingångar, och hopp tekniker. Sedan upptäckte min lille fegis att vippen är rätt läskig x) Vi har ju testat den några gånger bara.. Balansen och A-hindret är ju inga problemet och vi nöter kontaktfälterna eftersom jag vet hur dumt det är att slarva  -Man lär sig av varje hund-  Men efter att ha matat han över typ 10 ggr insåg han hur ofarlig även vippen var x)

Och vet ni vad de bästa med hela kursen är... Fikapauserna, vila, passivitetträning!!! Går bättre och bättre för han vet ju att vi ska köra efter igen.

Min fina galning, han är så grym!

 

Nu är Kimo helt död, och även jag.. Ont i precis hela kroppen, himla virus som satt sig överallt :(

 

Av Lovisa - 2 maj 2012 22:09

Vart på öppenträning på gmbk :)

Gick finemang!

 

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards