lovisalessie

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lovisa - 31 oktober 2011 20:42

Japp, en vända i stan och passa på att träna med störning, för oss landetbor är stadsmiljö oerhört mycket som är med och stör. Folk, hundar, saker som händer hela tiden. Men perfekt för oss som behöver lite träning på detta ;) Sedan fick han fortätta vandra lös, och gick utomordentligen, vid min sida hela tiden, trots rätt mycket folk   


Av Lovisa - 30 oktober 2011 21:34

Tävlingsträning idag, härlig bedömning som slutade på 166,5 p :) Helt godkänt, dock små störande saker som tex ljud och snett sättande, mycket nötande på detta så borde vi väl ändå få till ett första pris på tävlingen den 11 nov tycker jag ;)

Team L&K     

 

Det känns som det var längesen jag la ut nån bild på mina bästa "tant"hundar. Lessie & Cocos   

   /Lovisa

Av Lovisa - 28 oktober 2011 12:25

14 timmars sömn i natt känner jag och hundarna att vi vilat ut oss och nu är det dax att gå ut och köra både träning och promenad   

 

Av Lovisa - 25 oktober 2011 19:34

Lev i nuet och gör det så underbart att det är värt att minnas.

Man vet aldrig vad morgondagen har att bjuda på!



Imorrn jobba heldag sedan träning, träning!

Med Bästa Kimo  

   


   /Lovisa

Av Lovisa - 24 oktober 2011 20:21

Har tillbringats i Tibro hos bästa Irina, även Ida kom dit en sväng, med huset fullt av hundar hade vi mycket skoj! Långa promenader och mycket prat, vilket behövdes, finns väl ingen som lyssnar så bra som Irina. Kom iaf hem igår, tillbaka till verkligheten, vart ledig idag så träning med kimo står högt på schemat, det behövs just nu om vi ska tävla om tre veckor... Fixade även syrran som skulle på maskerad idag, haha till frankenstein, haha hon såg grym ut, med slitna kläder, håret åt alla håll och stora ärr. Haha hon vann dessutom priset Bäst utklädd :D

Dålig uppdatering, men jag skriver när jag hinner sitta vid datan ;)


Bilder på våra vackra hundar, Lessie, kimo, cocos, linus o ninja

   

Kimo fynda några får... hehe Irinas :)

   

hmm.. Går dom att äta?

Massa bus ;D


   


   /Lovisa

Av Lovisa - 11 oktober 2011 19:29

Så betyder det inte alla inte får lika mycket kärlek, nu har vi en katt mindre....

Vi kommer alla sakna våran tossiga, goa, roliga, charmiga Elsa. Underbara katt som bara fick bli 1 år, tack vare någon som säkert körde för fort och som inte ens kunde med att gå och fråga om hon var våran utan det var jag som hittade henne, precis nedanför vårat hus på vägen. Usch va hela familjens varit ledsna idag  

Känns helt ofattbart, vem ska nu komma mysandes i soffan på kvällarna, springa runt och busa med Cappe, lägga sig På Tiger för att sova och bli slickad, köra bort hundarna från deras egna vattenskål. Du var inte som någon annan katt, vi kommer alla sakna dig, Elsa  

       

Av Lovisa - 8 oktober 2011 16:51

Ja idag var de debut för mig o Kimo i lydnad på lerums bk.

Jag hade väl väntat mig att det inte skulle gå så bra, det är ju våran första tävling, och jag var jättenervös!

Det började bra med platsliggningen, 5 hundar i varje omgång. Precis efter vi lämnat hundarna reser sig en hund och börja sagta gå mot husse. Kimo ligger perfekt utan att varken pipa eller röra sig. Då reser sig en osäker tollare med upp. När den första hunden är tillräckligt nära husse för att nolla momentet ändå ber tävlingsledaren att han ska kalla in hunden, vilket var rätt osmart, tollren flyger efter och då reser sig även övriga hundar upp och börjar leka. Kvar ligger en förvirrad Kimo!!  

Jag får gå tillbaka och så får de hundar som inte gått upp göra om momentet, vilket sabba allt. Kimo börjar pipa och "prata", han kände något gott och sträcker sig och nosar, fast han ligger ändå kvar. Grattis, 6 p. Mycket besviken matte!


Platsen 6p.

Tandvisningen 9 p. -Fick han världens glädjeryck och skulle hälsa på dommaren, men jaja.

Linförigheten 7 p. -Gick relativt bra, förutom att han var övertaggad, skällde två gånger i starterna. Slarva och satte sig snett, sista halten satte han sig inte alls eftersom han fick syn på en hund. Annars gick han fint, höll kontakten hela tiden och bra position, något långt fram tyckte dock domaren. Men jag var ändå rätt nöjd. 

Läggandet 0 p. -Han ställde sig perfekt istället.

Inkallning 9 p. -Han som är världssnabb annars fick syn på en fågel eller nått och det tog en halv minut innan han fattat att jag ropat x)

Ställande 10 p.

Apporetring 6 p. -"Ställer sig, tuggar"

Hopp över hinder  7,5 p. -Pep lite och satte sig helt snett x)

Helhetsintryck 8,5 p. -Ändå nöjd! Fick även kommentaren "Lite okoncentrerad"

Och det stämde ju. Plus att han även kände från början att jag inte kände mig helt rätt och blev aningen irriterad när han  slarva så.

Resultera i ett 3:e pris , Men jag var inte sämst!

Kimo var nog iaf nöjd över sina nya leksak han vann ;)


Men nu ska vi ta nya tag, träna mycket på utgångspositionen och störning! Sedan är det väl bara att fortsätta? Jag och Madde har gett oss sjutton på att vi ska LP1!   

Bilder från dagen

        Nöjda ändå! :)   /Lovisa

Av Lovisa - 3 oktober 2011 18:51

Jag har många gånger tvivlat på oss, vardagen har inte alltid varit självklar, vi är väldigt olika. Du är inte som mina retriever. Men när vi tränar är vi verkligen ett team! Älskade hund, Lappizaros Cimo    

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards