lovisalessie

Alla inlägg under september 2011

Av Lovisa - 30 september 2011 09:28

Har aningen tråkigt, sitter ensam hemma med fyra jättetrötta hundar vid fötterna, så jag får väl blogga om lite allt möjligt!

Idag är tanken att hinna med att byta säterna i min bil, hjälpa pappa med veden och gå en riktigt långis med vovvarna, som säkerligen kommer vakna till. Imorrn blir det SM i vallning, ska hållas inte alls långt ifrån där jag bor så det blir ett måste ;)


Tänkte skriva en 10-saker-ni-inte-visste-om-mig-lista! Så kanske ni får en annan syn på mig ;) bloggen handlar ju mest om mina hundar x)


* Jag hatar färgen orange x)

* Jag jobbar på hunddagis två dagar i veckan, ibland mer, och då och då hundpensionat på helger, de flesta helger på sommarhalvåret.

* Jag älskar när solen skiner

*Jag har fler djur än hundar, 5 katter, 2 hästar, 12 kaniner, 2 marsvin.. :P

* Jag är livrädd för ormar

* Jag hatar terrier x)

* Jag tycker inte om att bada

* Jag hatar att sitta stilla, har jag inget att göra går jag ut och går.

* Är beroende av att träna hund... kan få ett ryck på kvällarna och bara klickerträna, dom en och en, kanske därför jag har så många hundar ;)

* Jag älskar fota, tar evigheter att gå en promenad för mig om jag har med kameran :D


Några om mina hundar med kanske?
Lessie

* Är en riktigt mammagris, klara sig inte utan mig x)

* Har en galen jaktinstinkt... hmm

* När hon tycker det är värt att anstränga sig så gör hon det till tusen!

* Tar ingen skit hur som helst ;P

Kimo

* Är en liten mes, om han klämmer tassen så illtjuter han tills han inser att han inte har ont längre x)

* Tror att alla älskar han ;)

Cocos

* Tror med att alla älskar och alltid vill gosa med henne.

* Älskar stå i centrum

* De flesta hatar eller älskar cocos, hon kan vara helt översocial och jobbig med xD

* Om hon inte vill gå en promenad nån dag eller det regnar så smiter hon hem från oss :P

Millan

* Har ibland glömt att hon är en golden, det är fullt ös eller sover som en stock som gäller.

* Vill alltid gå promenader rätt fram, aldrig vända.

* Är rädd för rullväskor och självgående gräsklippare X)


Igår träna jag och syster lite agility i trägårn, man tar va man har ;)) Kan visa några på crazy vovvarna.

Lessie, lite uppvärmning och hunden som verkligen älskar agility, dock får hon inte hålla på så mycket längre eftersom hon har problem med lederna och rygg. Därav hindrena väldigt låga.

Den helt crazy Golden Milla-skrutt! Millan är verkligen inte speciellt bra, men hon älskar det ändå ;)

Kimo, lille nybörjare, funderar starkt på att gå kurs i agility i vår om vi har tid! Hade passat han perfekt ;)

Ha en trelig helg!

  /Lovisa

Av Lovisa - 28 september 2011 21:12

Efter en heldag av jobb åkte jag och Kimo och träna lydnad på klubben vi ska tävla på om en och en halv vecka. Idag gick faktiskt riktigt bra, han var lite väl övertaggad i början men blev bättre ;)

Tycker han gick bra, förutom dessa pip.... Vi tränar mycket på att kedja momenten, att inte belöna mer är någon gång ibland och med mycket klapp istället. Jag ser på filmen att vi fortfarande har lite luftiga "helt om", men vänstersvängar ser ju bra ut, förutom att han misförstår mig en kort stund i filmen, jag vet väl knappt själv vart jag ska   


Linförighet


Hehe nu får ni njuta av maddes smått oseriösa kommendering ;)

Ställande under gång

Läggande under gång


Alla de andra momenten sitter perfekt, så hoppas vi är redo nästa helg   

Av Lovisa - 26 september 2011 18:48

Ja dagarna går ju fort fram, det vet vi redan, igår fick jag pm till tävlingen om två veckor, nervöööst!

Så just nu ligger det fokus i lydnaden med Kimo, vill ha mer säkerhet med kontakt i linförigheten och mer fokus i vissa moment, tex läggande under gång, känner jag mig minsta osäker så lägger han sig inte.. Men det sista har det faktiskt gått riktigt bra.

Tränade med Linda och hennes lappis i fredags, sedan åkte vi och titta på en lydnadstävling, perfekt träning för kimo. Och över min förväntan kunde han väldigt bra koncentrera sig på mig! Idag tränade jag också igenom alla moment, satt perfekt, även med störning från folk. Men på onsdag hoppas jag på träning med Karin för hon kommer alltid på saker man kan träna på, vad som inte ser bra ut osv.

Sedan blev det promenad med Josse och hennes lagotto Sascha, trevligt värre!  

Några bilder från dagen, men just nu kan man inte tro jag tagit dom idag, det ösregnar ute och imorrn ska jag jobba, hoppas på bättre väder då.


  Gräfsnäs!            


Av Lovisa - 23 september 2011 10:23

snarare inte hunnit skriva skriva att....


Min bästa hund fyllde 7 år i onsdags!  

Firade med ett tuggben till alla hundar ^^


 


Kolla gärna då jag och andra bloggar på hunddagsiets sida Här!


/Lovisa

Av Lovisa - 19 september 2011 14:02

Börja dagen med att träna Kimo, gick jättebra i samtliga moment och ibland fattar jag inte vad problemet är. Idag gick det iaf perfekt    Fin motivation och uthållighet;) Specielllt linförighet träna vi på, Millan o Lessie fick sig lite av varje träning blandat lydnad med freestyle :)


Gick sedan en promenad på 2 timmar med hundarna, det var uppskattat och nu ligger de och sover. Gick först på vägen sedan i skogen där även Kimo fick gå lös (Cocos går lös överallt;)) Självklart sätter Kimo iväg i full fart som vanligt, fast han håller sig nära mig alltså, men så far han ut på en träbro, inte så smart eftersom den var blöt o hal :/  Han halkar såklart, benen flyger åt alla håll och han tjuter till och kommer springandes på tre ben till mig, men hitta inget konstigt och 2 minuter kutar han runt som vanligt, mesiga hund!


Vi vandrar vidare och plötsligt får jag och alla hundar syn på en älgko med två kalvar som står och glor ca 10 m från oss. Såklart tänker Kimo o Cocos kolla in dom och sätter av precis när jag ropar och båda tvärvänder! Matte superglad!!  

Blev riktigt skakis och det vart ju inte bättre av att mina hundar i koppel, Lessie o Millan blir helt tokiga. Tur hade jag massa godis med, och mata de med ;) Kopplade Kimo men hade ju självklart inte med något koppel till Cocos men hon verka redan ha glömt deras påbörjan till jakt   

Lydiga hundar är lykliga hundar!? ;)


Nu är de tröööötta :D

  Kimo   Lessie   Cocos   Millan



   /Lovisa

Av Lovisa - 18 september 2011 21:56

En stund iaf och då passa jag på att ta med kameran ut  

Dagarna har nu varit intesiva, jobbat, varit på bio, Ullared, mini-cykelsemester på ca 8 mil över helgen ;) Kom hem för några timmar sedan och gick ut med mina hyper-hundar    Nu sover de sött och imorrn har jag allt planerat träning och långa promenader så jag hoppas änna på bra väder oxå!

För denna veckan lär också bli intensiv och gå rätt fort :)


Bilder från i torsdags, dock är inte lilla Millis med för mamma hade precis gått ut en långpromenad med henne så jag och Angelica (som var hos mig) gick ut med mina vovvar   

  Cocos, Lessie & Kimo :)   Finaste Lessie      Kimo-bus, lika snabb som alltid ;)   "Ta mig då segisar!"   Cocos in action, haha xD  

Mitt Bästa gäng  

  /Lovisa

Av Lovisa - 14 september 2011 22:16

Har jobbat klart min vecka nu, tränade med Linda i måndags och inser vad jag och Kimo verkligen behöver träna mer på! Störning och nya miljöer :/

Tillbringat hela dagen på dagiset så det ska bli skönt att få var hemma några dar nu. För imorrn kommer Angelica, på kvällen blire bio. Och Fredag Ullared! Gött  

Någon bättre uppdatering dycker nog upp så småningom ;)



Old pic..

 

Utan dig är jag ingenting!




 Lovisa    Lessie

Av Lovisa - 8 september 2011 18:48

Vecka har sprungit iväg som alltid, jobb, promenader, sådär måste jag erkänna det går med mina nyttigheter, jag springer ibland, men nu har jag blivit så förkylt och tar ett uppehåll.


Har en liten film att visa från dagiset, det är min lille Kimo (lapphund), Maddes shiba Kirin och dagishundarna Nemo (labbe) och Lucas (golden) som får leka av sig i dagisets lekhage, vi släppte bara ut dom som var mest leksugna. för det var ganska lerigt i hagen, men nu börja de ändå lugna ner sig, de sprang på bra en bra stund;)



Både igår och idag har jag varit på lerums bhk och tränat lydnad med Kimo, igår med Karin och Madde. Och idag med Linda som oxå har en lapphund, mkt trevligt! Dock regande det en del idag, så vi tjöta mest istället. De är så lika Kimo och Pontiac, fast olika färg ;) Kul att det finns fler som tränar lapphundar  

Vi börjar ju närma oss debuten så det är bäst att ligga i med träningen!

  /Lovisa

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards