lovisalessie

Alla inlägg under juli 2011

Av Lovisa - 31 juli 2011 19:24

På hundpensionatet, fullt var det! Många promenader och roliga hundar. Orkar inte skriv så mycket nu men lägger in några mobilbilder.. :)

  Fina gänget, både Cocos o Kimo var med mig i helgen och passa även kennelhundarna :)   Promenad:)   Snyggt Valle   FIna Ayla :) (Pensionathund)   Vackert :P   MIn hundar trötta ;)   4-veckors valpar tycker dom är för stora för valplåda, dax att flytta ut nu :)   Busiga Nikki, som för övrig är en lapsk vallhund, som min nästa hund ska va :D    

Riktigt vovve det, fina Ysta :)


Imorrn händer det grejer... kanske orkar skriva om det imorrn efter jobbet, hundträningen och allt :)

Av Lovisa - 24 juli 2011 18:56

Kan man ju hoppas på ;)

Helgen har gått väldigt fort, som vanligt.. Igår han jag med en hel del med bilen, bytte innetaket och "lister" eller vad man ska kalla de, den bakruta som saknade tonade ruta fick sig även en ny, lättare sagt än gjort men tillslut blev det rätt bra!


På em tog och jag och hundarna(Kimo o Cocos) och åkte med pappa till mormor, sedan gick vi hem. Första på sfaltsväg, rätt tråkigt men jag vet ingen väg i skogen där. Sedan gick vi af genom skogen hem, tog ungefär 2 och en halvtimme innan jag var hemma, och vi gick ändå i ett raskt tempo   

Det regnade dock i slutet och åska lite, men jag älskar att vandra själv i skogen, riktigt mysigt var det. Vi tog även vägen förbi grushålan och hundarna fick bada lite. Trötta, nöjda coh rätt blöta kom vi hem tillsut ;)

Dock kunde inte min sjukling följa med, Lessie som har ont i ryggen, men det känns som hon blir bättre nu! Millan fick gå ut med mamma.


Idag har jag varit och passat vovvar, på kenneln o pensionatet. Många hundar i panget, bland annat två urvackra siberian huskey   Fick även uppdraget att avmaska 3 veckors valparna och väga dem ;) De var så snäll fast lite vilda så det var tur att deras mamma Jakta hjälpte mig håll reda på dem:)


Nu tänkte jag gå en promenad och även träna Kimo,vet inte om vi orkar så mycket men spårngmarsch och vänstervängar är ett måste, pust.


Bilder från gårdagen :)

       Kimo o Cocos


Även en liten film på mina badkrukor till hundar ;)

Av Lovisa - 21 juli 2011 21:53

Men vad gör man inte när hunden behöver till veterinären, Lessie har ont i ryggen, nu hoppas vi det blir bättre och inte sämre. Troligtvis har hon lite artros även i ryggen och är lite inflammerad i muskelaturen vid ryggraden, himla trevlig veterinär och duktig sommarvikare. Dyra mediciner och de andra fick sig även en vaccinationsspruta vilket kostade en slant det med.


Finaste, bästa och underbaraste, Min bästa vän, Lessie    

     

Av Lovisa - 20 juli 2011 20:54

Kunde vara som Cocos, då hade världen varit näst intill problemfri!

Bästa hunden, har väldigt många vänner som gärna skulle vara hundvakt åt henne!  

 

      

Träning med Kimo, vet inte vad jag ska skriva. Karin bedömde oss och gav kritik i måndags, gick rätt bra tycker jag. Fast spångmarsch suger, sitter och funderar på hur jag ska träna upp det   

Vill ni höra?? Jag har inge bättre att skriva så.

Tandvisning: 10 p

Linförighet: 8 p. Släpper kontakten ibland (problemet är att när kimo tappar kontakten så tappar han även position och följsamhet) dock kommer han tillbaka snabbt. Sätter sig snett ibland, vänstersvängar(vet jag att vi måste träna upp).

Läggande: 10 p

Inkallning: 10 p

Ställande: 8-9 p. (Han gjorde ett rätt dåligt ställande än vad han brukar) +Står bra, bra lovisa med händerna;) Neddrag för sätter sig snett (galet snett skulle jag vilja säga :P)

Apportering: 8 p. Lätt tugg, vill ta innan (MKT stolt över att Kimo faktiskt tog den och inte tugga allt för mycket ;))

Hopp: 8 p. dk (? hunden fatta inte, lite ur fokus just då)


Bedömde inte plastliggning, men jag är riktigt stolt över honom. Han pep ytterst lite och troligtvis skulle han fått en 9 :D

Så nu har vi lite att träna på kan man säga :P

 

/Lovisa

Av Lovisa - 17 juli 2011 20:44

Ja idag har hundarna fått sig en promenad genom stan, eller tja en del alingsås och sedan runt sjön gersken. Mycket att nosa på för landethundar, glömde *som vanligt* koppel till cocos men hon fixa ju fint ändå att hålla sig på trottoaren framför oss, och struntar fullständigt i andra människor coh hundar, Bästa Cocos <3

Nu i em tog jag o mamma även och körde ett pass med apportering, Träna lite lydnad med Kimo först, mamma fick kommendera och han gick mycket fint. Fast det kom en hund och gick förbi, jag tog tillfället i akt och sa till han att hålla kontakten med mig. Gulliga hund, han vill ju gör rätt samtidigt som han var liiiite intresserad av hunden, så han satt coh skela med ögonen ungefär, men han släppte inte kontakten :)

Lessie var överlycklig över att få leta dummis, det var ett tag sedan hon fick gör det sist. VI var lite taskiga och hade de samtidigt, de fick vänta på sin tur med ett utskick, leta upp en dummi och sedan komma in och så fick nästa hund hämta in en. Efter ett par omgångar var så var de rätt trött. Men jag nästan skratta åt mamma hund, Millan var riktigt kass, från och till. Hon slarvar och springer bara omkring. Mina bästa tanthundar, flyger ut letar koncentrerat av området och kommer fort in.  Cocos är ju helt klart mest rutinerad och gör allt självklart, träna även lite dirrigering vilket hon tar mycket bra. Hon lyssnar perfeket på stoppsignal, vilket är super. Lessie har inte riktigt fått in det än, hehe vet inte rikigt hur jag ska lära henne det :P


Några bilder när hundarna fick springa av sig och busa efteråt, rätt trötta sen  

Mobilbilder så inte så bra :P

      Min bästa tanthundar   

Av Lovisa - 15 juli 2011 14:25

Ska bli skönt med helg, dock ska jag vara på pensionatet och rasta hundar och pussa på 3 veckor gamla labbevalpar, men så synd är det väl inte om mig 

Varit en rätt slö vecka på praktiken, mkt skratta och ovärda saker  

Hade bara halv dag idag och har då även hunnit med att träna en taggad Kimo i lydnad och gått en extra långis med vovvarna. Tänkte även ut och cykla med dem sen, iaf Kimo o Cocos.  


Några sommarbilder på min söta syster!

      Mums!      /Lovisa

Av Lovisa - 12 juli 2011 18:41

Igår var jag och Kimo som alla andra måndag och försökte träna lite, det gick fint, men det märks på han att jag inte hunnit lägga så mycket tid på träningen det senaste. Jag o Madde träna på och hjälpte sedan varandra, testa kedja ihop momenten han kan säkert, när Madde kommendera oss. Läggande under gång-inkallning-ställande under gång, utan någon mer belöning än klapp mellan. Gick över förväntan, men lika bra att vänja honom ;)


Idag var han med mig halva dan på praktiken, och han måste sett vääääldigt trött ut för Lars fråga om han var väldigt lugn av sig... Haha jag bara "Neee!" Något sådant har nog aldrig någon sagt till han, tvärtom hehe  


När jag slutat så åkte vi till stan och miljöträna, fast det var månader sedan vi träna sist så skvallra han fint på varje hund vi mötte! Glad matte, sedan ställde vi oss på torget och körde lydnad, många blickar, lite kul att höra "Oj va lydig" och "gud va vacker" Stolt matte    I början var det ganska störande, han har väldigt lätt för störningar, men det släppte mer och mer. Sedan träna jag även en annan sak som är ett måste och som han tyker är skiiiiittråkigt. Att bara sitta stilla, han piper gärna och är otålig. Efter en stund där gick vi in i djuraffären ;) Där träffa vi en söt ung dalmatiner, de nos och skulle busa:P Och även där, många "ÅÅHHH V SÖT", "Vad är det för ras, jättefin" mmm Så roligt att höra  


   

Av Lovisa - 10 juli 2011 10:34

Igår hann vi med mycket, men även så var vi hos mormor, tog med alla vovvar och gick sen en promenad, de fick även springa av sig allihop i ishockey ringen, de var uppskattat. Varv efter varv jagade de millan och sedan sprang de fram till mig o mamma och bara la sig allihopa med tungan ner till marken ;)


Hundarna fick knö in sig i mammas inte allt för stora bil, de var nätt och jämt de fick plats fyra hundar där ;)

  haha millan gillar att vi inte satt dit nått lastgaller än :P         Trötta vovvar efter promenaden :)  Myspys, på kvällen, så söta Kimo o Cocos somnde   

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards