lovisalessie

Alla inlägg den 9 november 2011

Av Lovisa - 9 november 2011 15:00

Jag tänkte såhär, istället för tråkig info om alla raserna så kan ni lika gärna gå in på rasklubbens hemsida och läsa. Jag tänkte att jag kunde skriva om varför jag har de raserna jag har idag.


Labrador retriever

Labben är nog verkligen "min" ras, en labbe är helt enkelt en perfekt hund tycker jag! En allsidig, pigg, hund som älskar göra rätt, en hund som ständigt är glad, och aldrig gör en ledsan. Det är en labbe! Innan cocos och Lessie har vi haft två andra labbar i familjen, Tyson och Lace, båda dog av ålder.

Det är en ultimat ras, lättlärd, följsam, alltid med på olika aktiviteter men tycker heller inte det är fel att bara ta en sovmorgon och mysa i sängen. Att se glädjen när labben gör rätt och när det får jobba och bära är underbar.

En lagom storlek, ingen pälsvård, ja det mesta är lagom och perfekt!


Finsk lapphund

Varför valde jag lapphund? Jag ville ha en lite mindre, gärna långhårig hund, som var följsam och lagom. En hund som ville jobba men ändå kunde ta det lugnt andra dar. Fastnade hos spetsarn och kom tillslut fram till finsk lapphund fast det var inte över en natt, jag har länge gillat den rasen. Den är dessutom frisk och funktionelig utan att ändå man behöver lägga mängder av tid på pälsvård den är ganska uråldrig va sig. Ville ha något nytt än retriever, så jag provade att ta över en lapphund. Och kimo är absolut inte den sista lappisen som bor hos mig!


Golden retriever

Egentligen var det jag som absolut tyckte att vi skulle skaffa en golden, jag har alltid älskat golden. Deras mjuka, vänliga sätt att vilja vara till lags är helt enkelt underbar. Finns det något bättre än en BRA golden? nje, dock finns det idag många dåliga individer i rasen så valet av hund måste vara väldigt noggrant. Även en del sjukdommar vilket är tråkigt, men en bra golden är bäst! Det kommer jag nog alltid hålla med om :)


   

/Lovisa

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards