lovisalessie

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Lovisa - 7 november 2011 18:12

Ja hur ser mitt liv ut? Ganska mycket hund, eller ja väldigt mycket hund. Jag har, som ni nog fattat tre egna hundar, en fjärde i familjen.Jag har alltid bott och haft stort intresse för hundar. jag gillar träna och ha sällskap av hundar hela tiden. Jag är 20 år och bor fortfarande hemma.. skamligt, men när jag väl fått ihop pengar flyger jag ut! Jag har gått på naturbruksgymnasiet Sötåsen, med inrikting djurvård, läste även hund där och Lessie var mig trogen på alla de lektionerna :)


Jag jobba på ett hunddagiset som heter Crea Diem och ligger i stenkullen, hade 3 månaders praktik där och ett halvår senare börja jag jobba, har varit där i 4 månader nu. Jag hjälper även till en del på ett hundpensionat och kennel som ligger utanför alingsås med namnet Wallweins. Bor där och tar hand om allt när Marita som driver detta åker bort, Pensionatet som tar emot upp till 15 hundar, stallet med 5 hästar och kenneln med alla labbar ;) Där föds det upp labbar av dual propose typ, alltså för utställning och jakt.


Jag som person är ganska lugn, jag gillar ha ordning och reda på saker men är inte speciellt pedantisk. Jag planerar sällan saker utan kör på det som kommer. Dock gillar jag bestämma rätt bra och har inga som helst problem med att bo ensam en vecka, bara med hundarna. Även om jag tycker om att umgås med mina kompisar som de flesta har lika stort hundintresse som jag själv.


Svårt att beskriva sig själv!? Tja det får räcka nu vill alla mina djur ha mat! :)


 

/Lovisa

Av Lovisa - 7 november 2011 17:36

Går ju lite segt här på bloggen, så har nu hittat en lista som jag ska följa ;)

Vad tror ni?


Dag 1 - Presentation av dig och ditt liv

Dag 2 - Presentation av dina hundar

Dag 3 - Berätta om dina hundraser

Dag 4 - Din första hund

Dag 5 - Renras eller blandras?

Dag 6 - Hundsport

Dag 7 - Har du och din hund/hundar tävlat?

Dag 8 - Hur valde du kennel?

          Viktiga egenskaper när man väljer hund?

Dag 9 - En ras du skulle vilja ha

          En ras du inte skulle vilja ha

Dag 10 - Det här älskar dina hundar / Det här tycker inte dina hundar om

Dag 11 - Visa en rolig bild på dina hundar

Dag 12 - Kastrerad eller inte?

Dag 13 - Tik eller hane?

Dag 14 - Varför har du hund?

Dag 15 - Mål för 2012 ?


 /Lovisa





Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards