lovisalessie

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Lovisa - 9 augusti 2011 20:40

På tävlingshunden, men fy va dåligt det idag, Jag redan nerövs? Hunden borta? Glömde bort hur man ens startade....


Läggande under gång, helt okej, fast lite luftig transport tycker jag allt! Men matte nöjd  


Apportering, äntligen går det bra!! Hade massa problem med det, men nu har vi bara lite tugg kvar att träna bort.. Och låta bli att ta för tidigt  

 


Linförighet, HAHA, okej snällt nu, han börjar bli grym på vänstersvängar och språngmarsch, men helt plötsligt på slutet blir han rädd för en jordhög??  OCh sedan en till, det är alltså inte jag som drar i kopplet.


Och jag måste belöna oftare.. suck, allt detta är perfekt att få bevis på på film, när andra påpekar det ;)


Någon som ha mer tips på detta? Eller andra saker jag bör ändra??

Fler filmer på andra momenterna kanske kommer i veckan 

Ha det bra!

/Lovisa

Av Lovisa - 9 augusti 2011 18:15

Finaste, mina egna bästa hundar, kan ni bli sötare? Ne   

 

Har nu äntligen, efter mkt tjat av madde och karin anmält mig till första lydnadstävlingen med Kimo, den 8 Okt kommer vara den fruktade dagen, jag avskyr verkligen tävlingar och speciellt lydnad, agility känns betydligt bättre. Men kanske bara för att det nu är lydnad som gäller. Men gud, nu måste jag nog ut coh träna med pälsbollen  om vi ska ha någon chans!   

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards