lovisalessie

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Kimo o Millans tur idag!

Av Lovisa - 26 februari 2012 17:45

Idag var det Kimo o Millans tur att spåra. Började bra x) När jag lagt klart spåret så upptäcker jag att det står en jägare 5 meter framför mig. Oj... säger att jag lagt viltspår frågar om han jagar med hund... Han hade nyss släppt hund men vårat små spår gjorde inte mycket. Han tyckte tvärt om att det var kul att vi spåra med våra "sällskapshundar" ;D Skönt att han tog det bra ;)


Träna även lydnad med Kimo och han gick så grymt bra!! lagom taggad och mkt koncentrerad, fin följsamhet, raka sättanden hela tiden, snabba läggande och ställanden. Träna även igenom tvåan och gick lika bra där. Ska bli så skoj att tävla tvåan sen. Körde även en kort platsliggning som vart TYST! :D
La han även och träna med Flamsiga-Milla-Prill, var tyst tills det kom någon och gick förbi på vägen, men han låg ändå kvar ;P

Cocos har även fått träna apportering idag, grymt taggad och snabb var hon. Duktig, hon fick ett fritt sök först och fick hämta in 6 dummis.. Sedan träna vi dirrigering och när hon höll på att leta för fullt ser jag att det flyger upp en hare (tror jag att det var, de var ju en bit från mig) Som cocos sprang rätt på. Jag gör en stopp signal när hon flyger efter och hon stanna direkt :D Jag ropar in henne och skickar på nytt. Och haren är redan glömt, där kan man kalla en hund som gör sitt jobb!


Bilder och film från Kimos spårning!

 

Kort filmsnutt, vi fick lite problem ett tag då jag glömde av hur spåret gick x) Och kimo ser precis likadan ut när han spårar rätt osm när han har tappat det.... Så jag tror ändå vi kom någorlunda rätt och slutet hitta han :)


Tyvärr varken såg eller kunde jag filma Millan, då det var mamma som spåra med henne och det samtidigt jag gjorde med Kimo. Men hon spåra fort och rätt som vanligt, något flamsig ibland. Men galet lycklig när hon hitta slutet ;D

       Millan vill helst ta fler spår ;)


Ne nu ska jag ta in hungriga hundarna från hundgårn som väntar på mat, de fick vara där en stund eftersom de blev så himla smutsig efter promenaden.. vägar är inte kul nu... :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 20 maj 2013 16:46

Som en del vet ger jag huvudsakligen mina hundar färskfoder, har gett Nordic ett bra tag och ger även Priima ibland. Torrfoder har jag bara i andra hand, ifall jag inte hunnit tina eller ska åka bort och sova någonstans med vovvarna. Ett tag har jag ...

Av Lovisa - 1 september 2012 14:41

Hur kom du in i hundvärlden?  Fanns två njuffar i huset när jag föddes, vi har alltid haft hundar och jag har alltid tyckt om det :) Hur gammal var du när du blev med hund?  Somsagt alltid haft, min första egna fick jag när jag var 13 år (Lessi...

Av Lovisa - 3 augusti 2012 17:29


Har klarat mig sen i söndags utan internet, hur är det möjligt!? Men veckan har gått fort, nu är jag och hundarna lika trötta, de är med mig på hunddagiset så de jobbar ju också ;) Längtar till morgondagen, kommer liksom avgöra vad jag ska ha fullt...

Av Lovisa - 26 juli 2012 22:45

Städar, packar, flyttar grejjer.. städar, packar, flyttar grejjer.... ja så ser mina dagar ut just nu, hundarna svansar efter och väntar på att något roligt ska hända. Men just nu, i denna värmen blir det bara lite längre promenad på morgonen och kvä...

Av Lovisa - 21 juli 2012 21:18

Fattar inte vart dagarna tar vägen? Just nu är allt stressigt, om en vecka är min semester slut och jag har flyttat, känns lite konstigt men jag är taggad för en ny start. Jag och mina tre galningar. Jag kommer helt klart sakna Millan minst lika myck...

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards