lovisalessie

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Snö, drag och lyckliga hundar!

Av Lovisa - 22 januari 2012 14:08

Äntligen lite snö och självklart var vi fort ute ;) Millan och Kimo blev överlyckliga när de såg att dragselarna åkte fram! :D


           

Fina Lessie   

 
 
P.S hundar

P.S hundar

22 januari 2012 15:28

Roligt, vad drog dom? :)
Än sålänge är det för tidigt att dra släde här, men fortsätter det snöa som det gör nu är vi inte långt ifrån! :)

http://pshundar.se

Lovisa

22 januari 2012 18:00

Idag fick dom dra pulka, med en väska med lite tyngd i :) När det kommer mer snö ska jag hela klart plocka fram skidorna!! De är en storfavorit :D
Men de får dra lite allt möjligt, förra året fick de dra spark en hel del, men den gick sönder i handtaget..

Åh va kul, drar ni med alla era hundar? :)

 
P.S hundar

P.S hundar

22 januari 2012 18:39

Ja, drag är ju den roligaste hundsporten! :D
Vi drar i dagsläget med Qilaq, Diesel och Whisky men framtida valp kommer att användas i draget också.
Vi drar dock inte långt med Whisky då han sackar efter väldigt och det kan ju tyda på att han får ont, men inget vi vet helt säkert. Han tycker att det är roligt när han väl drar.
Rambo, Sheltien skulle aldrig dra, det är det värsta han vet ;)
Jossan drar, men kan ju inte springa med dom stora grabbarna, och gillar mest joggingturer när det är varmt ute!
Vi har sytt en egen dragsele till henne.
Vi drar släde, kickbike och cykel.

http://pshundar.se

Lovisa

22 januari 2012 18:59

Så kul! Ni kör lite mer seriöst än va jag gör ;D
Ni får starta ett eget minispann med minstingarna ;)
Tror jag kan gissa ungefär vad ni kommer skaffa för nästa ras kanske ;P

 
Petra & Skurk

Petra & Skurk

22 januari 2012 19:42

Vilka härliga bilder! :-) Kul att se raser som inte är "draghundstyper" dra också! Körde en del med min kelpie innan han fick ryggproblem :-) Ha det gott!

http://petraskurk.wordpress.com

Lovisa

25 januari 2012 19:18

Tack så mkt ;D
Ja men det är kul, något alla raser kan om de vill =)

 
P.S hundar

P.S hundar

22 januari 2012 22:14

Haha, endast fungerande sommartid då ;)
Nej men Jos gillar snö, nu när det är -1 grad och helt nysnö iallafall, men det är så lätt att hon blir kall och sen hatar hon regn, blött och slask! :P
Haha, vilken ras tror du då? Det är ju som sagt inte hemligt men vill inte skriva ut för mycket om något ännu :)

http://pshundar.se

Lovisa

25 januari 2012 19:18

hehe okej, lite sån är lessie med :P
Jag tror på en till malamute, vild gissning ;)

 
PShundar

PShundar

26 januari 2012 07:17

haha, du får se i framtiden :)

http://pshundar.se

Lovisa

26 januari 2012 09:51

japp, jag följer bloggen ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 20 maj 2013 16:46

Som en del vet ger jag huvudsakligen mina hundar färskfoder, har gett Nordic ett bra tag och ger även Priima ibland. Torrfoder har jag bara i andra hand, ifall jag inte hunnit tina eller ska åka bort och sova någonstans med vovvarna. Ett tag har jag ...

Av Lovisa - 1 september 2012 14:41

Hur kom du in i hundvärlden?  Fanns två njuffar i huset när jag föddes, vi har alltid haft hundar och jag har alltid tyckt om det :) Hur gammal var du när du blev med hund?  Somsagt alltid haft, min första egna fick jag när jag var 13 år (Lessi...

Av Lovisa - 3 augusti 2012 17:29


Har klarat mig sen i söndags utan internet, hur är det möjligt!? Men veckan har gått fort, nu är jag och hundarna lika trötta, de är med mig på hunddagiset så de jobbar ju också ;) Längtar till morgondagen, kommer liksom avgöra vad jag ska ha fullt...

Av Lovisa - 26 juli 2012 22:45

Städar, packar, flyttar grejjer.. städar, packar, flyttar grejjer.... ja så ser mina dagar ut just nu, hundarna svansar efter och väntar på att något roligt ska hända. Men just nu, i denna värmen blir det bara lite längre promenad på morgonen och kvä...

Av Lovisa - 21 juli 2012 21:18

Fattar inte vart dagarna tar vägen? Just nu är allt stressigt, om en vecka är min semester slut och jag har flyttat, känns lite konstigt men jag är taggad för en ny start. Jag och mina tre galningar. Jag kommer helt klart sakna Millan minst lika myck...

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards