lovisalessie

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Lugn nyår och en långpromenad idag

Av Lovisa - 1 januari 2012 16:41

I år firade jag nyår hemma, brukar ha mamma som hundvakt och fira med mina vänner. Men inte i år ;)

Tvärtemot vad alla andra hundägare gör denna kväll så bestsämde jag och mamma oss för att gå en promenad vid 21, en långisrunda, titta till hästarna en sista gång och hörde och såg raketer på långt håll redan då. Men ingen hund reagera något alls så. Därmot hemma vid 12-slaget, så hördes ju mer, dock på mils avstånd då ingen i närheten smäller då alla har djur. Lessie blev lite orolig fast vi var inne, främst när vi gick och la oss, de sköts ju halva natten. Hon har aldrig reagerat innan, men knödde ner sig i sängen mellan mig och snarkandes Cocos, tryggt   


Idag fick vi fart i benen, jag drog med min pappa coh syster ut på milsrundan igen ;) Dock inte riktigt samma väg utan mer i skogen, en kaosrunda blev det! Vi hamna i en kohage, med ett nyfiket gäng kossor som kom springandes rätt mot oss, vi försökte ta oss ut. Dom idioterna hade taggtråd dessutom MED ström i. Cococs fastna med sin reflexväst och pappa slet av henne den, innan hon fick en stöt, vilket pappa fick. Millan satsa allt och lyckades ta sig ut men med hårtussar kvar på tråden:( Kimo hade fullt upp med att skälla på kossorna och jag fick övertala honom att han också skulle ut! HAhah shit hoppas ingen såg oss, kaos!!

Sedan lyckades cocos hitta egna vägar inne i skogen! Medan jag o Lessie sprang och leta efter henne, kom hon plötsligt ut med ett ben i munnen.. som vanligt! Kimo o Millan sprang som galningar över gärderna och var väldigt trötta sista biten hem på vägen, Alla hundar var gråprickiga från tå till nos innan va kom in, duchen direkt!

 Nu ligger de skönt och snarkar allihopa i min säng :)

 


Ny vecka, nya möjligheter, Kimo följer med mig, kommer hem på onsdag! ;) Hare bra!    

 

 
 
P.S hundar

P.S hundar

1 januari 2012 17:44

Ja precis, man har ju en alldeles speciell relation när man visar hunden att man kan lita på den.
Det är tyvärr folket som har sina otränade hundar lösa som gör att vi med lydiga hundar får skiten, att det blir koppeltvång osv.

http://pshundar.se

Lovisa

1 januari 2012 17:55

Precis, tråkigt men så sant!

 
Ingen bild

Grisnosens matte :)

1 januari 2012 19:14

Kooooooooooooossera :D

Lovisa

4 januari 2012 19:33

Det vart inte vår kompiskosser :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 20 maj 2013 16:46

Som en del vet ger jag huvudsakligen mina hundar färskfoder, har gett Nordic ett bra tag och ger även Priima ibland. Torrfoder har jag bara i andra hand, ifall jag inte hunnit tina eller ska åka bort och sova någonstans med vovvarna. Ett tag har jag ...

Av Lovisa - 1 september 2012 14:41

Hur kom du in i hundvärlden?  Fanns två njuffar i huset när jag föddes, vi har alltid haft hundar och jag har alltid tyckt om det :) Hur gammal var du när du blev med hund?  Somsagt alltid haft, min första egna fick jag när jag var 13 år (Lessi...

Av Lovisa - 3 augusti 2012 17:29


Har klarat mig sen i söndags utan internet, hur är det möjligt!? Men veckan har gått fort, nu är jag och hundarna lika trötta, de är med mig på hunddagiset så de jobbar ju också ;) Längtar till morgondagen, kommer liksom avgöra vad jag ska ha fullt...

Av Lovisa - 26 juli 2012 22:45

Städar, packar, flyttar grejjer.. städar, packar, flyttar grejjer.... ja så ser mina dagar ut just nu, hundarna svansar efter och väntar på att något roligt ska hända. Men just nu, i denna värmen blir det bara lite längre promenad på morgonen och kvä...

Av Lovisa - 21 juli 2012 21:18

Fattar inte vart dagarna tar vägen? Just nu är allt stressigt, om en vecka är min semester slut och jag har flyttat, känns lite konstigt men jag är taggad för en ny start. Jag och mina tre galningar. Jag kommer helt klart sakna Millan minst lika myck...

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards