lovisalessie

Direktlänk till inlägg 30 september 2011

saker ni inte visste om mig + oseriös agility xD

Av Lovisa - 30 september 2011 09:28

Har aningen tråkigt, sitter ensam hemma med fyra jättetrötta hundar vid fötterna, så jag får väl blogga om lite allt möjligt!

Idag är tanken att hinna med att byta säterna i min bil, hjälpa pappa med veden och gå en riktigt långis med vovvarna, som säkerligen kommer vakna till. Imorrn blir det SM i vallning, ska hållas inte alls långt ifrån där jag bor så det blir ett måste ;)


Tänkte skriva en 10-saker-ni-inte-visste-om-mig-lista! Så kanske ni får en annan syn på mig ;) bloggen handlar ju mest om mina hundar x)


* Jag hatar färgen orange x)

* Jag jobbar på hunddagis två dagar i veckan, ibland mer, och då och då hundpensionat på helger, de flesta helger på sommarhalvåret.

* Jag älskar när solen skiner

*Jag har fler djur än hundar, 5 katter, 2 hästar, 12 kaniner, 2 marsvin.. :P

* Jag är livrädd för ormar

* Jag hatar terrier x)

* Jag tycker inte om att bada

* Jag hatar att sitta stilla, har jag inget att göra går jag ut och går.

* Är beroende av att träna hund... kan få ett ryck på kvällarna och bara klickerträna, dom en och en, kanske därför jag har så många hundar ;)

* Jag älskar fota, tar evigheter att gå en promenad för mig om jag har med kameran :D


Några om mina hundar med kanske?
Lessie

* Är en riktigt mammagris, klara sig inte utan mig x)

* Har en galen jaktinstinkt... hmm

* När hon tycker det är värt att anstränga sig så gör hon det till tusen!

* Tar ingen skit hur som helst ;P

Kimo

* Är en liten mes, om han klämmer tassen så illtjuter han tills han inser att han inte har ont längre x)

* Tror att alla älskar han ;)

Cocos

* Tror med att alla älskar och alltid vill gosa med henne.

* Älskar stå i centrum

* De flesta hatar eller älskar cocos, hon kan vara helt översocial och jobbig med xD

* Om hon inte vill gå en promenad nån dag eller det regnar så smiter hon hem från oss :P

Millan

* Har ibland glömt att hon är en golden, det är fullt ös eller sover som en stock som gäller.

* Vill alltid gå promenader rätt fram, aldrig vända.

* Är rädd för rullväskor och självgående gräsklippare X)


Igår träna jag och syster lite agility i trägårn, man tar va man har ;)) Kan visa några på crazy vovvarna.

Lessie, lite uppvärmning och hunden som verkligen älskar agility, dock får hon inte hålla på så mycket längre eftersom hon har problem med lederna och rygg. Därav hindrena väldigt låga.

Den helt crazy Golden Milla-skrutt! Millan är verkligen inte speciellt bra, men hon älskar det ändå ;)

Kimo, lille nybörjare, funderar starkt på att gå kurs i agility i vår om vi har tid! Hade passat han perfekt ;)

Ha en trelig helg!

  /Lovisa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 20 maj 2013 16:46

Som en del vet ger jag huvudsakligen mina hundar färskfoder, har gett Nordic ett bra tag och ger även Priima ibland. Torrfoder har jag bara i andra hand, ifall jag inte hunnit tina eller ska åka bort och sova någonstans med vovvarna. Ett tag har jag ...

Av Lovisa - 1 september 2012 14:41

Hur kom du in i hundvärlden?  Fanns två njuffar i huset när jag föddes, vi har alltid haft hundar och jag har alltid tyckt om det :) Hur gammal var du när du blev med hund?  Somsagt alltid haft, min första egna fick jag när jag var 13 år (Lessi...

Av Lovisa - 3 augusti 2012 17:29


Har klarat mig sen i söndags utan internet, hur är det möjligt!? Men veckan har gått fort, nu är jag och hundarna lika trötta, de är med mig på hunddagiset så de jobbar ju också ;) Längtar till morgondagen, kommer liksom avgöra vad jag ska ha fullt...

Av Lovisa - 26 juli 2012 22:45

Städar, packar, flyttar grejjer.. städar, packar, flyttar grejjer.... ja så ser mina dagar ut just nu, hundarna svansar efter och väntar på att något roligt ska hända. Men just nu, i denna värmen blir det bara lite längre promenad på morgonen och kvä...

Av Lovisa - 21 juli 2012 21:18

Fattar inte vart dagarna tar vägen? Just nu är allt stressigt, om en vecka är min semester slut och jag har flyttat, känns lite konstigt men jag är taggad för en ny start. Jag och mina tre galningar. Jag kommer helt klart sakna Millan minst lika myck...

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards