lovisalessie

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Min lilla Kimo :)

Av Lovisa - 23 maj 2011 17:52

Det var inte förrän nu när jag satte mig lite vid datan, jag faktiskt insåg att det var precis ett helt år sedan då jag åkte för att kolla in ett tips om en finsk lapphund som skulle omplacera, han hade kommit tillbaka till uppfödaren pga av förra ägaren inte längre hade tid för han. Och eftersom vi klicka så bra direkt fick följa med på direkten hem, vi gjorde upp lite eget om veterinärkontroll och sedan skrevs papprena på   

Tänk min lilla prins, och jag borde ju firat och inte plåga han med en timmes lydnad och kontaktfälltsträning idag ;)


Helgen har varit fullt upp, lördag jobb hela dan, söndag blev jag plötsligt jättesjuk och kunde knappt kliva upp ur sängen på hela dan (tur man har snälla föräldrar som gick ut med alla hundar) Idag är jag lika pigg som vanligt, fatta inte vad jag drabbades av igår men nu är det iaf över.

Idag har då gjort massor, städat hos kaninerna, mockat hagen hos hästarna, rensat ut säkert en tredjedel av all mina kläder som jag ändå inte använder. Sedan har jag pinat hundarna med lydnadsträning, främst lilla pälstuss. Drog med systern ut en långis och hamnade sedan här...


Kan lägg in några bilder från först gången jag träffa Kimo, även Lessie var med och träffa honom  

  Mamma med några lappisar från kenneln   Kimo o Lessie träffas första gången   Kimos mamma Yava   Kimos halvbror   En söt pluttisvalp 



Fick även reda på idag att fina Donna, på hunddagiset, den största bitchen av dem alla, har gått bort, i cancer tror hon inte var mer än 8 år. Att sådant kan gå så fort, vi tänker på dig fin hund  

  /Lovisa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 20 maj 2013 16:46

Som en del vet ger jag huvudsakligen mina hundar färskfoder, har gett Nordic ett bra tag och ger även Priima ibland. Torrfoder har jag bara i andra hand, ifall jag inte hunnit tina eller ska åka bort och sova någonstans med vovvarna. Ett tag har jag ...

Av Lovisa - 1 september 2012 14:41

Hur kom du in i hundvärlden?  Fanns två njuffar i huset när jag föddes, vi har alltid haft hundar och jag har alltid tyckt om det :) Hur gammal var du när du blev med hund?  Somsagt alltid haft, min första egna fick jag när jag var 13 år (Lessi...

Av Lovisa - 3 augusti 2012 17:29


Har klarat mig sen i söndags utan internet, hur är det möjligt!? Men veckan har gått fort, nu är jag och hundarna lika trötta, de är med mig på hunddagiset så de jobbar ju också ;) Längtar till morgondagen, kommer liksom avgöra vad jag ska ha fullt...

Av Lovisa - 26 juli 2012 22:45

Städar, packar, flyttar grejjer.. städar, packar, flyttar grejjer.... ja så ser mina dagar ut just nu, hundarna svansar efter och väntar på att något roligt ska hända. Men just nu, i denna värmen blir det bara lite längre promenad på morgonen och kvä...

Av Lovisa - 21 juli 2012 21:18

Fattar inte vart dagarna tar vägen? Just nu är allt stressigt, om en vecka är min semester slut och jag har flyttat, känns lite konstigt men jag är taggad för en ny start. Jag och mina tre galningar. Jag kommer helt klart sakna Millan minst lika myck...

Presentation


Lovisa heter jag, är 20 år. Här kan ni följa mig och mina fyra hundar :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards